
Za nami interesujące tematy tygodnia. Biedronki prowadziły rozważania na temat wynalazków, a Pszczółki poszukiwały oznak wiosny.
Biedronki
Dla dzieci istnienie wielu urządzeń czy przedmiotów, których używają na co dzień, jest oczywiste i nie myślą, jak mogłoby wyglądać bez nich życie. My – dorośli – przypominamy sobie o tym głównie podczas przerw w dostawie prądu.
W ostatnich dniach przedszkolaki zastanawiały się, jak wyglądałby świat bez najważniejszych odkryć i wynalazków, np. bez elektryczności czy koła. Poznały również dawne odpowiedniki współczesnych urządzeń – pralki, czajnika czy tramwaju. Zadaniem, które sprawiło im ogromną radość, było rozpoznawanie urządzeń gospodarstwa domowego i środków transportu jedynie po wydawanych odgłosach.
Przedszkolaki poznały kolejną literę – P, p. Prócz utrwalenia jej wyglądu i rozpoznawania wśród innych, dzieci czytały sylaby i układały proste słowa zawierające tę literę. W przyszłym tygodniu zajęcia będą dotyczyły folkloru, dawnych obyczajów, przysłów. Pogłębimy również wiedzę o różnych regionach Polski.
Pszczółki
W minionym tygodniu rozmawialiśmy z dziećmi o zmianach zachodzących wiosną w ogrodzie i w naszym najbliższym otoczeniu. Dzieci na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń opowiadały o zwiastunach wiosny. Wysłuchały wiersza o Wiosennym wietrzyku, rozwiązywały zagadki o ptakach i rozpoznawały gatunki na obrazkach. Słuchały „Bajki o brzydkiej gąsienicy”, a następnie wspólnie analizowały cykl życia motyla, uzupełniając plansze.
Nie zabrakło elementów matematyki i wiosennych liczmanów, które pomagały dzieciom rozwiązywać działania. Poznały literę c na podstawie wyrazu cebula, w czym pomogły zabawy stymulujące wszystkie zmysły. Uczestniczyły w wielu zabawach językowych, utrwalających jej zapis i miejsce w słowach. Na koniec tygodnia wspólnie wykonały makiety gniazd.