Wiosenna matematyka i literka „G”

Wiosenna matematyka i literka „G”

W minionym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowę o wiosennych zmianach w przyrodzie, o rozkwitających pączkach i powracających ptakach. Dzieci wysłuchały opowiadania „Tajemniczy lot”, z którego dowiedziały się, w jakiej kolejności przylatują ptaki na wiosnę.

Nasze przedszkolaki wiedzą już, jak wygląda czapla, skowronek, a nawet trznadel, a także które gatunki kwiatów zwiastują wiosnę.

Dzieci kontynuowały „wiosenną matematykę”. Rozwiązywały zagadki matematyczne, wykonywały proste obliczenia, dopasowywały „motyle z działaniem” do „kwiatów z wynikiem”.

Poznały piosenkę „Marzec czarodziej”. Wprowadziliśmy też nową literę „G” – na przykładzie wyrazu gra. Dzieciaki wykonały wiele ćwiczeń utrwalających sposób jej pisania oraz miejsce w liniaturze.

Ponadto tworzyliśmy zbiory różnych przedmiotów, przeliczaliśmy przedmioty w zbiorach, ćwiczyliśmy dodawanie w zakresie 1-10. Przedszkolaki uczestniczyły w minionym tygodniu w wielu zabawach ruchowych, również przy akompaniamencie piosenek.