Warsztatowe dni w czwartej klasie

Warsztatowe dni w czwartej klasie

Na początku roku szkolnego w klasie odbyły się warsztaty integracyjne. Klasa 4 po dość długiej przerwie miała okazję do wspólnej integracji i poznania siebie po długim czasie nieobecności w szkole. Uczniowie na świeżym powietrzu poznali nietypowy alfabet gimnastyczny, w którym kodowali wymyślone przez siebie hasła. Ponadto podczas gry terenowej w Parku Nadodrzańskim mogli sprawdzić swoją kondycję w skokach w workach czy potrenować rzut do celu. Był to nie tylko rozruch fizyczny, ale też okazja do przypomnienia sobie reguł ortograficznych czy wiedzy ogólnej z religii.

Po aktywnościach na świeżym powietrzu klasa miała możliwość wyboru zadania, które dotyczyło wakacyjnych wspomnień. Dzieci tworzyły ,,aparat i okulary wspomnień” – na specjalnie przygotowanych arkuszach rysowały wakacyjne przygody. Miały możliwość zaprezentować swoją pracę i opowiedzieć o niej swoim kolegom i koleżankom, a tym samym zaspokajając ogromną potrzebę wypowiedzi. W atmosferze euforii uczniowie prezentowali swoje prace, a pozostali uczniowie z ogromnym zaciekawieniem słuchali wakacyjnych opowieści. Wakacyjne wspomnienia uczniowie mogli też zaprezentować na „komiksie XXL”.

Podczas trzydniowych warsztatów klasa 4 mogłą nie tylko nadrobić zaległości towarzyskie, ale również powtórzyć język angielski. Gra Family Feud sprawiła mnóstwo radości. Family Feud to nic innego jak popularna Familiada. Uczniowie zostali podzieleni na dwie „rodziny” i odpowiadali na pytania ankietowanych 🙂 – oczywiście w języku angielskim. Uczniowie brali również udział w grze OUTDOOR SCAVENGER HUNT, podczas której musieli znaleźć rośliny lub zwierzęta widniejące na ich liście (3 sticks, smooth rock, butterfly, bee …). Udało nam się również stworzyć bardzo długi komiks w języku angielskim, który opowiadał o przygodach dwójki dzieci z Anglii.

Trzy dni warsztatów to nie tylko zabawa czy swobodna nauka. To był szczególny czas na budowanie wspólnych relacji w klasie, a także na tworzenie nowej wspólnoty klasowej, która będzie sprzyjała poznawaniu wiedzy.