Dla rodziców

Dla rodziców

Aktualnie prowadzimy zapisy przyszłych uczniów do klas pierwszych na rok szkolny 2023/24. Serdecznie zapraszamy do składania wniosków.

 Zasady zapisów »

 Pobierz formularz »

Organizacja zajęć

  • brak dzwonków – nauczyciele sami regulują rytm pracy klasy
  • brak zadań domowych w klasach 1-3 (poza czytaniem lektur), a w klasach 4-8 poza self-checkiem z języków obcych, czytaniem lektur i zadaniami dla chętnych
  • małe klasy maksymalnie 20-21 osobowe
  • bezpieczna przestrzeń szkolna (domofon) i przyjazna przestrzeń klasowa (strefa zabawy i strefa nauki)
  • ciekawe zajęcia świetlicowe
  • bezpośredni dostęp dzieci do urozmaiconych zajęć dodatkowych (eksperymenty, robotyka, programowanie, ceramika, teatr, szachy, nauka pływania i jazdy na łyżwach)

Założenia

  • rozbudzamy dzieci, zamiast je uciszać
  • zachęcamy do eksperymentowania i wyrażania siebie, ale także uczymy wytrwałości w pracy i szacunku do zasad
  • dajemy przyzwolenie na popełnianie błędów
  • wspieramy, ale nie wyręczamy
  • dajemy dzieciom wolność, ale oczekujemy odpowiedzialności za dokonane wybory
  • chcemy, by dzieci ponosiły konsekwencje swoich błędów, ale jako szkoła nie wymierzamy za nie kary
  • wykorzystujemy znaczenie emocji w procesie przekazywania wiedzy

Metody edukacyjne

  • ocenianie kształtujące – ocena opisowa i skuteczniejsza komunikacja pomiędzy uczniem a nauczycielem – większa motywacja do dalszej nauki
  • edukacja multisensoryczna – nauczyciel wprowadza nowy materiał, uwzględniając wszystkie style uczenia się dzieci; równie ważną rolę odgrywają informacje płynące z wszystkich zmysłów: zapach, faktura, wygląd i smak
  • edutainment – angażujące metody edukacyjne, nauka przez zabawę, grywalizacja – nauka podświadoma
  • wyprawy edukacyjne – edukacja plenerowa,
  • akcent na budowanie trwałych pozytywnych relacji pomiędzy dzieckiem a nauczycielami (nikt nigdy nie nauczył się niczego od osoby, której nie lubi)

Wzmacnianie kompetencji społecznych

  • uczymy do samodzielności
  • promujemy współpracę zamiast rywalizacji (praca w grupach, projekty, Odyseja Umysłu)
  • rozwijamy inteligencję emocjonalną poprzez udział w projektach społecznych i wolontariat

Opieka specjalistów

  • diagnoza gotowości szkolnej dziecka na starcie, określenie mocnych stron i deficytów dziecka
  • pełnowymiarowe wsparcie psychologa, pedagoga i logopedy w ciągu całej edukacji szkolnej
  • stała współpraca szkoły z rodzicami w zakresie rozwoju dziecka

Na początku lat 90. nauczyciele Szkoły TAK zebrali się pewnego dnia i postanowili, że spróbują przypomnieć sobie, co czuli, będąc dziećmi. Co sprawiało im radość, co powodowało, że cierpieli? W wyniku tego powstały „Prośby do dorosłych”, zapisane przez nauczycieli Szkoły TAK: w imieniu dzieci, którymi byli, w imieniu dzieci, które uczą.

W 2017 r. w ramach Tygodnia Praw Dziecka w naszej szkole wspólnie z dziećmi wzięliśmy na warsztat te prośby oraz utwór „List dziecka do rodzica” Janusza Korczaka. W efekcie tej pogłębionej analizy powstała cała seria filmów pt. „Naucz się słuchać, a nie tylko słyszeć”.

Prośby do dorosłych AD 1991

  1. Nie zostawiaj mnie samego, kiedy się boję.
  2. Posiedź przy mnie wieczorem.
  3. Nie mów „bo tak”, „bo ja tak chcę”, „bo tak ma być” – wytłumacz mi, dlaczego.
  4. Pozwól mi nie jeść tego, czego nie lubię.
  5. Odpowiadaj na moje pytania.
  6. Uszanuj moje tajemnice.
  7. Pozwól mi na posiadanie tajemnic, których nie poznasz.
  8. Pozwól mi wybierać przyjaciół i zapraszać ich do domu.
  9. Pozwól mi urządzić mój pokój tak, jak chcę.
  10. Przytulaj mnie często.
  11. Nie trzymaj się sztywno wszystkich reguł, pozwól czasem na coś szczególnego.
  12. Pozwól mi uczyć się w moim własnym tempie.
  13. Pozwól mi popełniać błędy, pomyłki.
  14. Przyznaj, że i ja mam czasem prawo do złości i gniewu.
  15. Nie karz mnie zbyt surowo.
  16. Nie wyładowuj na mnie swojej złości.
  17. Ty także miej odwagę przyznać się do błędu.
  18. Przepraszaj mnie, jeśli zrobisz coś złego.
  19. Nie wciągaj mnie w sprawy dorosłych.
  20. Pozwól mi być sobą.
  21. Pozwól mi wybrać własną drogę.
Dane do przelewu

Czesne

Towarzystwo Alternatywnego Kształcenia

ul. Barlickiego 5, 45-082 Opole

Nr konta bankowego: 39 1050 1504 1000 0023 5556 6189

Basen

Szkoła Podstawowa TAK im. Ireny Sendlerowej

ul. Barlickiego 5, 45-082 Opole

Nr konta bankowego: 90 1050 1504 1000 0022 5280 3859

Wyżywienie

P.H.U.OBIADGAST Iwona Koziarska

Pl. Teatralny 4-5, 45-056 Opole

Nr konta bankowego: 96 1140 2004 0000 3002 7540 2490

W tytule przelewu należy podać:

  • miesiąc,
  • imię i nazwisko ucznia,
  • klasę,
  • budynek: Kropidły lub Barlickiego,
  • rodzaj zamawianego posiłku (zestaw lub któreś z dań)

Poniżej znajdą państwo kompletną listę opłat, z którymi wiąże się uczęszczanie dziecka do Szkoły Podstawowej TAK. Od lat oferujemy duże zniżki dla rodzin, które zapisują do nas więcej niż 1 dziecko.

Czesne

Od stycznia 2023 r. czesne jest płatne przez 10 miesięcy w roku (od września do czerwca) z miesięczną ratą na poziomie:

  • pierwsze dziecko: 968 zł,
  • drugie dziecko: 726 zł,
  • trzecie dziecko: 484 zł,
  • czwarte dziecko: 242 zł;

Przy opłacie czesnego za cały rok z góry – 3% zniżki. Przy opłacie czesnego za semestr z góry – 2% zniżki.

Wpisowe

  • pierwsze dziecko: równowartość dwukrotnego czesnego
  • drugie dziecko: równowartość jednokrotnego czesnego

Wpisowe obowiązuje na cały okres kształcenia w SP TAK.

Zajęcia dodatkowe

Obecnie w ramach czesnego mogą Państwo bezpłatnie* zapisać dziecko na większość zajęć dodatkowych z naszej oferty (jeśli nie pokrywa się ich termin). Dodatkowo płatne są:

  • zajęcia na basenie – 400 zł za semestr,
  • zajęcia z ceramiki – 100 zł na rok,
  • eksperymenty – 50 zł na rok,
  • scrapbooking – 100 zł na rok,
  • Master Chef – 75 zł na semestr.

Ponadto w naszej ofercie znajdują się również zajęcia realizowane przez zewnętrzne firmy. Ich ceny są ustalane niezależnie od nas, ale dla naszych uczniów są przewidziane zniżki, a zajęcia odbywają się na terenie szkoły.

*Zastrzegamy sobie prawo do zmiany cennika zajęć dodatkowych na początku każdego roku szkolnego.

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami, dotyczącymi codziennego funkcjonowania szkoły.

Znajdą tu Państwo aktualne informacje, dzięki którym łatwiej będzie się Państwu zorientować w tym, jak funkcjonuje szkoła na co dzień. Pozwolą one Państwu również być na bieżąco z wprowadzanymi przez nas zmianami i planowanymi wydarzeniami.

Organizacja dnia » Biblioteka »

Szkolne dokumenty » Kalendarz »

Prace uczniów »

W Szkole TAK uważamy, że egzaminy końcowe to zaledwie jedno z wielu wyzwań, do których powinniśmy przygotowywać naszych uczniów. Nie dajemy się zwariować na ich punkcie, zdając sobie sprawę z faktu, że człowiek dobrze przygotowany do egzaminu, to nie to samo, co człowiek dobrze przygotowany do życia.

Egzaminy nie sprawdzają poziomu kompetencji społecznych naszych uczniów. Nie mierzą też ich twórczego podejścia do rozwiązywania problemów (kreatywności) i wysokiej gotowości do podejmowania działań (aktywności społecznej). A na rozwój m.in. tych umiejętności naszych uczniów poświęcamy codziennie bardzo dużo czasu. Tylko dlatego, że uważamy te rzeczy za ważne dla ich przyszłego funkcjonowania w społeczeństwie.

Nie oferujemy rodzicom kursu przygotowawczego do egzaminów końcowych i nigdy nie będziemy tego robić. Zdajemy sobie sprawę, że dzieci do prawidłowego rozwoju potrzebują wiele więcej i staramy się im to zapewniać. I tym bardziej cieszy nas fakt, że nasze dzieciaki tak świetnie radzą sobie co roku także z tym – zapewne nie najważniejszym – wyzwaniem.

Wyniki Egzaminu 2020 »

Wyniki Egzaminu 2019 »