Przedwakacyjny konkurs robotyki
Przedwakacyjny konkurs robotyki

Plansza do zawodów robotyki
Od jakiegoś czasu w szkolnej świetlicy możecie znaleźć planszę, którą zostawił tam nasz informatyk. Plansza ma charakter treningowy. Możecie z niej korzystać do woli, trenując do zbliżających się wewnątrzszkolnych zawodów robotyki.
Opis zadania
Ktoś powyciągał klocki z żółtych pojemników! Czy twój robot śpiewająco pomoże mi je posprzątać?
Na arenie znajdują się 3 klocki koloru żółtego. Celem robota jest rozwiezienie w sposób autonomiczny umieszczonych klocków na żółte pola, z którymi jest połączony niebieską linią. Robot startuje z czerwonego pola. Przed startem drużyna musi tak ułożyć robota, aby jego kość programowalna cała znajdowała się w czerwonym polu. Gdy robot rozwiezie klocki na żółte pola, powinien zatrzymać się na dowolnym czerwonym polu, kość programowalna musi zmieścić się całym obwodem na czerwonym polu. Każda drużyna ma 3 przejazdy. Arena jest dostępna od poniedziałku do piątku. Drużyny nie mogą testować robotów po rozpoczęciu etapu przejazdów.
Punktacja podczas przejazdu
15 – dowiezienie i pozostawienie klocka na żółte pole, z którym jest połączony niebieską linią (15 za każdy klocek).
15 – gdy robot autonomicznie sygnalizuje dźwiękiem wykrycie żółtego pola (15 za zdolność)
5 – zatrzymanie się na czerwonym polu i autonomiczne wyłączenie programu.
5 – gdy robot podąża czarną linią, wykorzystuje Linefollower’a. (5 za zdolność)
5 – wyświetlenie wesołej minki na ekranie kości programowalnej, gdy robot zatrzyma się na czerwonym polu.
1 – głos przeciwnej drużyny.
-10 – gdy robot wypchnie klocek z żółtego pola.
Ograniczenia robota
Robot może wykorzystywać jedną kości programowalną Lego Mindstorms, natomiast można wykorzystać dowolne klocki, czujniki oraz silniki z zestawów LEGO. Wymiary robota (szerokość i długość) muszą mieścić się na kartce formatu A4, wysokość oraz waga jest nieograniczona. Robot nie może gubić części, ale może zmieniać kształt podczas przejazdu. Zabrania się stosowania innych elementów niż elementy LEGO! Wyjątkiem są gumki splątujące przewody, jednak jeśli gumki będą stanowić element konstrukcji, robot nie zostanie dopuszczony do turnieju. Gdy robot nie wyruszy po 5 sekundach, przejazd zostaje niezaliczony (sędzia wpisuje 0 punktów). Robot nie może celowo niszczyć areny ani zagrażać osobom w jego otoczeniu. Wszelkie niejasności rozstrzyga sędzia główny i jego decyzja jest niepodważalna.
Termin 18 czerwca 2015
Termin zgłaszania 13 czerwca
Koordynator turnieju Łukasz Jurek