Dzień pierwszy
Nasze wspólne spotkanie rozpoczęliśmy od założenia hodowli kryształów oraz hodowli do obserwacji przyrodniczych. W tym celu posadziliśmy fasolę, szczypiorek i rzeżuchę. Przez następne dni będziemy obserwować jak hodowle będą się rozwijać.
Następnie wybudowaliśmy naszą zgaduj-zgadulę, za pomocą której dzieci odgadywały później za pomocą zmysłu dotyku, jaki przedmiot trzymają w ręku.
Później przyszedł czas na uruchomienie produkcji papieru czerpanego. W tym celu wykonaliśmy specjalną masę, którą umieściliśmy na pończochach, by wyschła.
Wreszcie przyszedł czas na eksperymenty z magnesami, w których najfajniejsze było rysowanie opiłkami żelaza. Poznaliśmy również różne rodzaje magnesów.
Tak zdobytą wiedzę wykorzystaliśmy w następnej aktywności. Na kartonie narysowaliśmy różne zwierzęta wodne, pokolorowaliśmy je i wycięliśmy. Następnie stworzyliśmy sobie magnesowe wędki, a wycięte zwierzęta wyposażyliśmy w metalowe elementy i wrzuciliśmy do naszego wyimaginowanego wodnego zbiornika. Zabawa polegała na tym, by w jak najszybszym czasie wyłowić stworzenia.
Dzień drugi
Na początku dnia poszliśmy do kuchni, by przygotować super żelowe dżdżownice, które zjedliśmy na drugie śniadanie. Dzieciaki były bardzo podekscytowane tworząc makiety robota BB8 ze styropianu. Jak zrobić klej z mąki? Tego dowiedzieliśmy się przygotowując konstrukcje na balonach.
Na zakończenie dnia poeksperymentowaliśmy z elektrycznością. Dowiedzieliśmy się jak zrobić baterię z cytryny, poznaliśmy proste obwody elektryczne oraz połączenia szeregowe i równoległe. Wiemy już też co przewodzi,
a co nie przewodzi prądu.