Półkolonie integracyjne w TAK-u

Półkolonie integracyjne w TAK-u

Dzisiaj zakończyliśmy półkolonie integracyjne dla dzieci cudzoziemskich i polskich. Półkolonie to efekt projektu Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego realizowanego wspólnie z Uniwersytetem Opolskim pn. „Razem dla integracji” współfinansowanego ze środków Funduszu Azylu, Migracji i Integracji.

Pomysł półkolonii integracyjnych dla dzieci cudzoziemskich i polskich cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. Uczestniczyło w nich aż 84 dzieci. Półkolonie były bezpłatne, dofinansowane z FAMI.

W naszych budynkach odbyło się aż 6 półkolonii integracyjnych dla 84 dzieci. Połowa dzieci to dzieci cudzoziemskie (w zdecydowanej większości z Ukrainy), a połowa to polskie z klas I-IV szkół podstawowych. Dzieci przez pięć dni integrują się, a przy okazji uczą nowych rzeczy w 6 grupach tematycznych:

  • Robotyka i klocki Lego, podczas których dzieci samodzielnie budują i programują roboty z aplikacją Scratch
  • Animacje poklatkowe – warsztaty animacji ze zwierzętami w roli głównej
  • Ceramika – wykonanie i szkliwienie własnoręcznie wykonanych ozdób
  • Teatr – przełamywanie językowych barier komunikacyjnych w oparciu o pantomimę, tworzenie wielokulturowego przedstawienia
  • Sztuka – malowanie roślinami, sznurkami, tworzenie komiksów, grafika z owoców i warzyw, przygotowanie kapsuły czasów dla przyszłych pokoleń
  • Sensoplastyka – zabawy na 7 zmysłów: tworzenie własnych farb, instrumentów, perfum, posiłków, zabawy w żonglerkę i cyrk.

W ramach półkolonii dla dzieci zorganizowano liczne atrakcje i bardzo bogaty program. Każdego dnia przez 8 godzin dzieci integrują się poprzez wspaniałą zabawę, wspólne projektowanie nowych rzeczy, tworzenie filmów, przedstawienia. Półkoloniom towarzyszy bardzo miła atmosfera. Każdego dnia dzieci mają zapewnione śniadanie, obiad i przekąski, nieograniczony dostęp do wody. Zwieńczeniem półkolonii był ostatni dzień, kiedy to wszystkie grupy będą miały możliwość uroczystego zaprezentowania swojej pracy.

Poprzez półkolonie dzieci cudzoziemskie miały możliwość poznania wartości, kultury, historii polskiej, poznają miasto Opole, natomiast dzieci polskie mają możliwość poznania różnorodności narodowej, kultury cudzoziemców, a także nawiązania przyjaźni. Tego typu działania przyspieszają proces integracji dzieci cudzoziemskich w regionie i budują poczucie przynależności do grupy.

Więcej: https://cudzoziemcy.opole.uw.gov.pl