„P” jak parasol i podróż w kosmos

„P” jak parasol i podróż w kosmos

W zeszłym tygodniu dzieci poznały literkę „P”. Na wyraz patronujący tej literce wybraliśmy parasol. Dzieci utrwalały różne informacje dzięki metodom aktywizującym, wykorzystującym ruch i zabawę oraz elementy kodowania.

Usprawnialiśmy narządy artykulacyjne, śpiewając piosenki z głoską /p/. Trenowaliśmy właściwy tor kreślenia, pisząc paluszkiem po śladzie litery. Pszczółki zaplątały się również w pajęczynę, ale dzięki kooperacji udało im się rozprostować skomplikowaną sieć. Trenowaliśmy również pamięć słuchową oraz koncentrację podczas słuchania opowiadania.

Pszczółki miały okazję również poznać przeróżne wynalazki, które zmieniły nasz świat. Dla dzieci istnieje wiele urządzeń czy przedmiotów, których używają na co dzień, jest oczywiste i nie myślą, jak mogłoby wyglądać życie bez nich.

Pod koniec tygodnia wybraliśmy się w przestrzeń kosmiczną. Poznaliśmy dwóch kosmitów – Sylabiusza i Głoskusia, którzy przekazali nam ważną misję do wykonania. Dzieci poćwiczyły syntezę głoskową i sylabową. Następnie za pomocą specjalnej maszyny odkodowaliśmy właściwą kolejność planet. W ten sposób dzieciaki zrobiły porządek w naszym Układzie Słonecznym.