Matematyka. Lekcja o symetrii

Matematyka. Lekcja o symetrii

Czym jest symetria i dlaczego to pojęcie wykracza daleko poza rozważania czysto matematyczne? Jak to się dzieje, że człowiek zwraca szczególną uwagę na symetryczne kształty, często nazywając je pięknymi? Naukowcy uważają, że dzieje się tak dlatego, że światem rządzi asymetria. Jest tak powszechna, że kiedy w polu naszej uwagi pojawi się obiekt o regularnym kształcie, przykuwa automatycznie naszą uwagę.

Tymi zagadnieniami zajęli się nasi gimnazjaliści, którzy otrzymali polecenie przygotowania zajęć na temat „Symetrie wokół nas” dla uczniów klas czwartych Szkoły Podstawowej TAK. W ten sposób mieli przetworzyć i utrwalić zdobytą w tym obszarze wiedzę. Lekcja miała być ciekawa i zróżnicowana. Taka, na którą gimnazjaliści sami by chcieli pójść.

I tak rzeczywiście było. Wygląda na to, że w gimnazjum wśród wszystkich metod aktywnych triumfuje grywalizacja. Czwartoklasiści utrwalali nowo poznane pojęcia biorąc udział w grach:

  • komputerowych – wykonanych w Scratchu i aplikacji Kahoot przez ich starszych kolegów: Bartka Barbarzaka i Wojtka Sitko oraz przez Kacpra Kisiela i Marcina Sułka.
  • “analogowych” – gry planszowe i ćwiczenia plastyczne

Zajęcia to dobra okazja, żeby się pochwalić naszą ostatnią inwestycją. Odbyły się one w nowej pracowni komputerowej, stworzonej w oparciu o urządzenia klasy mini PC i rozwiązanie Windows Server. Jednocześnie w obu naszych budynkach zmodernizowaliśmy naszą szkolną sieć WiFi – w oparciu o rozwiązanie Ubiqiti UniFi.