Mapy skojarzeń klasy siódmej

Mapy skojarzeń klasy siódmej

Podczas pierwszej lekcji poświęconej omówieniu jednej z lektur uczniowie klasy siódmej tworzyli obrazkowe mapy skojarzeń z dramatem Juliusza Słowackiego pt. “Balladyna”.

Stworzone grafiki stały się pretekstem do rozmowów o przeczytanej książce, a także dobrym wstępem do poruszania kolejnych zagadnień związanych z lekturą.

Rozmowy podczas zajęć krążyły jednak nie tylko wokół samej lektury, ale także wokół tematu winy i kary oraz konieczności ponoszenia konsekwencji za własne czyny w czasach nam współczesnych. Uczniowie także same zbrodnie popełnione przez Balladynę przenieśli do czasów współczesnych. W tym celu podzielili się na grupy dochodzeniowo-śledcze. Każda grupa miała za zadanie zbadać jedno z przestępstw popełnionych w lekturze, odwołując się do zapisów kodeksu karnego i faktów znanych z dramatu.