Lektura zamknięta w pudełku – klasa 4a

Lektura zamknięta w pudełku – klasa 4a

Uczniowie klasy 4a zamknęli lekturę w pudełku, a dokładnie w szafie.

Dzieci w ramach podsumowania pracy z lekturą “Lew, czarownica i stara szafa” C. S. Lewisa na plastyce wykonywali ozdobne szafy, które następnie wykorzystały na języku polskim. Zadaniem uczniów było włożenie do swoich szaf 10 przedmiotów, które kojarzą im się z omawianą lekturą. Mogły to być gotowe przedmioty, jakie znaleźli w domu lub można było jakiś przedmiot wykonać samodzielnie. Ważne było, by później podczas lekcji uczniowie umieli uzasadnić, dlaczego ten właśnie przedmiot znalazł się w ich szafie. Dzieci wkładały kawałki choinek, watę, która miała przypominać śnieg, różdżkę czy ptasie mleczko (niektórzy włożyli prawdziwe czekoladki ;)). Pojawiły się też zdjęcia bohaterów książki. W pojawiło się wszystko to, co kojarzy się z Narnią. Ponadto w szafie na drzwiach musiały znaleźć się ogólne informacje o lekturze, takie jak imię i nazwisko autora, najważniejsze wydarzenia czy imiona głównych bohaterów. Co daje taka praca z lekturą? Uczniowie sami muszą wybrać przedmioty, które są powiązane z treścią książki. Co więcej, muszą swój wybór uzasadnić. Na lekcji podczas prezentacji swojej szafy dzieci ćwiczą umiejętność wypowiadania się i argumentacji, trenują wykorzystywanie słownictwa, takiego jak: w środku, po prawej, po lewej, itd. Wiadomości o lekturze bardziej zostaną zapamiętane, ponieważ dzieci same musiały wybrać przedmioty i potwierdzić słuszność swojego wyboru. Przy okazji można podziwiać kreatywność i ogromny talent plastyczny klasy 4a.