Aktualności

Aktualności

Konkurs oratorski: warsztaty z aktorami

Jak przemawiać, żeby zostać wysłuchanym? Jak argumentować i mówić przekonująco? Dlaczego do skutecznego przemawiania potrzebujemy świadomości całego ciała? Nasi uczniowie mieli okazję „potrenować” swoje przemawianie pod okiem aktorów Teatru Lalki i Aktora w Opolu.

Zobacz więcej »

O szkole

O szkole

EDUKACJA

Nasza edukacja łączy przekazywanie wiedzy z nauką o tym, jak skutecznie zdobywać ją samemu, nowoczesne trendy z szacunkiem dla tego, co cenne z przeszłości, przyjemne metody aktywne i  żmudny trening.

WYCHOWANIE

Wychowujemy dzieci w taki sposób, by znały wartość rzeczy, a nie ich cenę. Świadomi roli, jaką w wychowaniu pełni Rodzina, chcemy ją wspierać wszędzie tam, gdzie to jest możliwe.

AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA

Zawsze jest coś, co można zrobić, żeby świat był lepszy, piękniejszy i bardziej radosny. Ta świadomość jest stale obecna w działaniach podejmowanych w naszych szkołach, przedszkolu i Towarzystwie.

Zobacz więcej »

Jesteśmy małą innowacyjną szkołą, tworzoną przez grupę pasjonatów edukacji. Posiadamy ponad 25-letnie doświadczenie w pracy z młodzieżą.

Z naszej oferty skorzystało już kilka pokoleń zadowolonych absolwentów. Od zawsze stawiamy ucznia w centrum procesu edukacyjnego. Jego oczekiwania, problemy, jego indywidualność i odmienność.
Order Uœmiechu dla Ireny Sendlerowej

Irena Sendlerowa

Szkoła TAK istnieje od 1990 r. Przez dwadzieścia lat nie nadawaliśmy szkole imienia. Uważaliśmy, ze musi upłynąć wiele czasu, zanim zasłużymy na to, by w nazwie szkoły pojawił się patron. Chcieliśmy też być pewni, że będzie to postać ważna dla wszystkich – uczniów, rodziców, nauczycieli. Kiedy w dwudziestym roku naszego istnienia, podczas rady pedagogicznej, padła propozycja, by nadać szkole imię Ireny Sendlerowej, nie mieliśmy wątpliwości, że to na tę Patronkę czekaliśmy tak długo.

 

Biografia »

52. szkolimy sie-3Nauczyciele to jeden z naszych największych skarbów. Stanowią niepowtarzalną mieszankę doświadczenia i młodzieńczej energii. Wzajemnie się inspirują i edukują. Ciągle zaskakują nas nowymi pomysłami, wprowadzając ożywczy ferment do murów naszej szkoły.

Nasi nauczyciele, by sprostać wysokim wymaganiom , jakie przed nimi stawiamy, muszą ciągle rozwijać swój warsztat. Jednym z rozwiązań wspomagających ten proces jest Akademia Nauczyciela TAK, w ramach której organizujemy szkolenia dla nauczycieli z wybranej tematyki. W ten sposób pragniemy wspierać rozwój zawodowy naszych pracowników i wpływać na jego kierunek. Uważamy, że jakość edukacji ciągle można zwiększać. Jednak trudno tego dokonać bez zapewnienia swoim pracownikom dostępu do szkoleń. Pilnie obserwujemy szybko rozwijający się rynek nowych rozwiązań edukacyjnych. Wybieramy rozwiązania, które warto zaimplementować w naszej szkole. I za pomocą naszej Akademii skutecznie je wdrażamy.

 

Poznaj naszych nauczycieli »

   

Iwona
Betcher

dyrektor Zespołu Szkół TAK

Anita Dorczyńska- Czopowik

wicedyrektor Zespołu Szkół TAK

Małgorzata Dobrowolska

wicedyrektor Zespołu Szkół TAK

Beata Tabisz-Przybyła

dyrektor Zespołu Szkół TAK - urlop

Samorząd uczniowski 2016/17

Nasz samorząd tworzą (od lewej):

  • Leonard Żołędź
  • Jakub Mikołajewicz
  • Mikołaj Ponikowski - zastępca przewodniczącego samorządu
  • Paweł Pilch - przewodniczący samorządu
  • Anna Bajsarowicz
  • Julia Durdyń
 

Nowoczesna edukacja

Nowoczesna edukacja

Edukacja przez doświadczenie

Zrobiłem i zrozumiałem” powiedział Konfucjusz 2500 lat temu wskazując na wyższość aktywnej formy zdobywania wiedzy, nad formami biernymi: słuchaniem i oglądaniem. To edukacja, która wymaga dużego wysiłku i solidnych przygotowań ze strony prowadzącego oraz dobrego zaplecza ze strony szkoły. U nas aktywne formy doskonale się sprawdzają, nie tylko na zajęciach dotyczących nauk przyrodniczych.

Interdyscyplinarność

Nauka przedmiotowa polegająca na zdobywaniu informacji po kawałku i w oderwaniu od siebie, utrudnia ich zapamiętywanie. Takim informacjom często brakuje kontekstu, czyli pewnej logicznej struktury połączeń, w ramach której informacje są przekształcane w wiedzę. Podział na przedmioty nie pomaga też młodym ludziom w uzyskaniu całościowego obrazu świata, z jego globalnymi procesami i trudnymi do rozwiązania problemami. Tymczasem to nasza młodzież będzie musiał się z nimi w przyszłości zmagać. Dlatego postanowiliśmy wstąpić na drogę coraz bardziej blokowej organizacji nauczania, korelowania wiedzy z różnych dziedzin naukowych i odchodzenia od szczegółowego podziału na przedmioty.

Neurodydaktyka

Jak to się dzieje, że w pewnych okolicznościach uczymy się niemal bezwiednie, a czasami przyswajanie nowych informacji przychodzi nam z dużym trudem. Wiemy już całkiem sporo o tym, jak pomóc naszemu mózgowi, by uczył się wydajnie i efektywnie. Elementy tej wiedzy stosujemy z powodzeniem na naszych lekcjach.

Trening kreatywności

Kreatywności można się uczyć – to nie dla wszystkich oczywiste stwierdzenie leży u podstaw każdego treningu twórczości. Uczymy dzieciaki technik, dzięki którym łatwiej im dochodzić do kreatywnych rozwiązań. Uczymy też w taki sposób, by dzieciaki swojej wrodzonej kreatywności nie zatraciły. Od lat bierzemy udział w międzynarodowym konkursie kreatywności dla dzieci „Odyseja Umysłu”. I mamy na swym koncie duże sukcesy.

Grywalizacja

To jeden z wielu trendów edukacyjnych zwiększających zaangażowanie uczniów w zdobywanie wiedzy. Polega on na zastosowaniu mechanizmów, które można spotkać w grach (fabularnych i komputerowych) do działań, które nie mają z grami nic wspólnego. W efekcie zyskujemy silną motywację uczniów do pokonywania kolejnych poziomów konkurencji, którzy niejako przy okazji zdobywają wiedzę, potrzebną do odnoszenia sukcesów w grze. Regularnie wykorzystujemy te zasady przy okazji organizowania przez nas gier terenowych (np. Rajd Niepodległości) oraz podczas zajęć z robotyki, gdzie drużyny rywalizują ze sobą w konkursach na najsprawniej wykonujące zadane czynności roboty.

Rozwój kompetencji społecznych

Łatwa w weryfikacji wiedza stanowi jedynie część kompetencji, z jakimi młody człowiek opuszcza szkołę. Pozostałe kompetencje mają nie mniejsze znaczenie w osiągnięciu dojrzałości, ale są znacznie trudniejsze w weryfikacji, dlatego nazywa się je umiejętnościami miękkimi. Formuła, wedle której pomyślana jest nasza edukacja, uwzględnia ten aspekt rozwoju młodego człowieka. Zagadnienia, na które kładziemy silny nacisk w ramach naszego systemu edukacji to: współpraca, komunikatywność, asertywność, umiejętność nawiązywania nowych kontaktów.

Przedmioty przyszłości

Nieustannie analizujemy użyteczność i aktualność wiedzy, którą chcemy się dzielić z naszymi uczniami. W związku z dynamicznym rozwojem nowych technologii wprowadzamy nowe przedmioty, dzięki którym nasi uczniowie dowiadują się, że komputer służy nie tylko do rozrywki. Uczymy programowania w różnych środowiskach stworzonych do celów edukacyjnych i dopasowanych do możliwości naszych uczniów. Konstruujemy roboty, układy scalone, projektujemy graficznie. Zwracamy szczególną uwagę na użyteczność tworzonych wspólnie z dzieciakami rozwiązań. Traktujemy technologię interdyscyplinarnie i nigdy jako cel sam w sobie.

Szkoła w chmurze

Od jakiegoś czasu funkcjonujemy w ramach systemu G Suite dla Szkół i Uczelni (wcześniej Google Apps dla Edukacji), który umożliwia realizację idei „szkoły w chmurze”. Każdy uczeń posiada własne konto, w ramach którego możliwe jest używanie dobrze zabezpieczonej poczty internetowej (tylko w ramach szkoły), przestrzeni dyskowej, aplikacji do edycji tekstu, grafiki i zdjęć, arkusza kalkulacyjnego oraz prostych narzędzi do tworzenia stron internetowych i blogów. Ponadto nasi nauczyciele i uczniowie mogą korzystać z aplikacji Google Classroom, dzięki której realizacja idei odwróconej klasy (ang. flipped classroom) staje się prosta, jak nigdy dotąd.

E-dziennik

Korzystamy z dziennika elektronicznego UONET+ firmy Vulcan. To rozwiązanie bardzo ułatwia nam komunikację na linii: szkoła - rodzic – uczeń. Dane rejestrowane przez nauczycieli, takie jak: tematy zrealizowanych lekcji, wpisy dotyczące obecności oraz oceny i uwagi są natychmiast po ich wprowadzeniu dostępne dla rodziców i uczniów. Dziennik wspiera również stosowanie założeń oceniania kształtującego. To dzięki zawartej w takiej ocenie informacji uczeń i jego rodzice wiedzą nad jakimi zagadnieniami powinni jeszcze popracować w domu. Wszystkie te informacje dostępne również na urządzeniach mobilnych. Wystarczy pobrać aplikację Dzienniczek+ (dla rodziców i uczniów) lub Lekcja+ (dla nauczycieli) dostępną na platformach Windows i Android.

Nowoczesne pracownie komputerowe

Nasi uczniowie pracują w nowoczesnych pracowniach komputerowych opartych na urządzeniach klasy miniPC z systemem operacyjnym Windows 10. Pracownie są zarządzane za pomocą aplikacji eKlasa, dzięki któremu nauczyciel ma kontrolę nad tym, co dzieje się na monitorach wszystkich komputerów w pracowni.

Dla rodziców

Dla rodziców

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami, dotyczącymi codziennego funkcjonowania szkoły.

Znajdą tu Państwo aktualne informacje, dzięki którym łatwiej będzie się Państwu zorientować w tym, jak funkcjonuje szkoła na co dzień. Pozwolą one Państwu również być na bieżąco z wprowadzanymi przez nas zmianami i planowanymi wydarzeniami.

Kalendarz » Podręczniki » SOS-y »

Wycieczki » Plan zajęć dodatkowych »

Organizacja dnia » Szkolne dokumenty »

Poniżej znajdą państwo kompletną listę opłat, z którymi wiąże się uczęszczanie do Gimnazjum TAK. Od lat oferujemy duże zniżki dla rodzin, które zapisują do nas więcej, niż 1 dziecko.

Czesne

Czesne jest płatne przez 10 miesięcy w roku (od września do czerwca) z miesięczną ratą na poziomie:

  • pierwsze dziecko: 684 zł miesięcznie,
  • drugie dziecko: 513 zł miesięcznie,
  • trzecie dziecko: 342 zł miesięcznie,
  • czwarte dziecko: 171 zł miesięcznie.

Przy opłacie czesnego za cały rok z góry – 3% zniżki. Przy opłacie czesnego za semestr z góry – 2% zniżki.

Wpisowe

Wpisowe do Gimnazjum TAK to równowartość jednokrotnego czesnego. Jeśli dziecko uczęszczało wcześniej do Szkoły Podstawowej TAK, to rodzice wpisowego do gimnazjum nie płacą.

Obiady

Opłata za obiad wynosi 11 zł za dzień. Można zamówić samą zupę za 3 zł lub drugie danie za 8 zł.

Więcej »

W Szkole TAK uważamy, że egzaminy końcowe to zaledwie jedno z wielu wyzwań, do których powinniśmy przygotowywać naszych uczniów. Nie dajemy się zwariować na ich punkcie, zdając sobie sprawę z faktu, że człowiek dobrze przygotowany do egzaminu, to nie to samo, co człowiek dobrze przygotowany do życia.

Egzaminy nie sprawdzają poziomu kompetencji społecznych naszych uczniów. Nie mierzą też ich twórczego podejścia do rozwiązywania problemów (kreatywności) i wysokiej gotowości do podejmowania działań (aktywności społecznej). A na rozwój m.in. tych umiejętności naszych uczniów poświęcamy codziennie bardzo dużo czasu. Tylko dlatego, że uważamy te rzeczy za ważne dla ich przyszłego funkcjonowania w społeczeństwie. Nie oferujemy rodzicom kursu przygotowawczego do egzaminów końcowych i nigdy nie będziemy tego robić. Zdajemy sobie sprawę, że dzieci do prawidłowego rozwoju potrzebują wiele więcej i staramy się im to zapewniać. I tym bardziej cieszy nas fakt, że nasze dzieciaki tak świetnie radzą sobie co roku także z tym – zapewne nie najważniejszym – wyzwaniem.

Wyniki z poprzednich lat »

Projekty

Projekty
Zobacz więcej »