Dni językowe

Dni językowe

Wybuchowe eksperymenty chemiczne, ciekawe konstrukcje techniczne, skomplikowane obliczenia i elementy performansu. A wszystko to w języku angielskim. Tak wyglądały dni językowe w Gimnazjum TAK.

Uczniowie prezentowali wybraną jednostkę tematyczna z wylosowanego przedmiotu. Ważne było użycie języka angielskiego w opisie wykonywanych czynności. Wśród losowanych przedmiotów znalazły się: chemia, fizyka, WF, technika i matematyka.

W konkursie zwyciężyła drużyna w składzie: Piotr Lysek, Artur Życzyński i Paweł Pilch. Uczniowie w pierwszym eksperymencie wlali ocet do foliowej torebki, po czym dodali do niego sodę i zawiązali. Reakcja połączenia składników spowodowała napuchnięcie worka i mały wybuch 🙂 Młodzi chemicy w swoim drugim eksperymencie do gazowanej wody wsypali rodzynki, które unosiły się do góry pod wpływem CO2, a po odbiciu od powierzchni spadały na dno.​ Natomiast trzeci eksperyment polegał na tym, że balon zanurzony w wodzie i obciążony magnesem, po ściśnięciu butelki napełniał się powietrzem i lądował na dnie butelki. Eksperymentom towarzyszył opis wykonywanych czynności i tłumaczenie zachodzących reakcji w języku angielskim.

Zmagania obserwowali uczniowie z klas szóstych szkoły podstawowej. Na zakończenie czekał na nich quiz, który sprawdzał zdobytą podczas wystąpień starszych kolegów wiedzę. Oczywiście w języku angielskim.

To wydarzenie jest dobrym przykładem wprowadzanej w naszych szkołach metody nauki języka angielskiego CLIL, która polega na łączeniu specjalistycznej wiedzy przedmiotowej z językiem angielskim.