Wczesne Wspomaganie Rozwoju

Wczesne Wspomaganie Rozwoju

Prowadząca: Marzena Litner 

Cena: wliczone w koszt czesnego

W naszym przedszkolu dzieci niepełnosprawne mogą uczęszczać na indywidualne zajęcia Wczesnego Wspomagania Rozwoju. WWR ma na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację małego dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia przez dziecko nauki w szkole.

W ramach tego rodzaju wsparcia pomoc otrzymują również rodzice i rodzina. W ramach WWR uczą się postępowania z dzieckiem niepełnosprawnym.

Uczestnikami terapii w naszym przedszkolu są dzieci w wieku do 6 lat lub do chwili podjęcia obowiązku szkolnego na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Z naszymi przedszkolakami pracujemy nad:

  • rozwijaniem percepcji słuchowej, wzrokowej oraz koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej;
  • rozwijaniem myślenia matematycznego;
  • kształceniem umiejętności czytania i utrwalania znajomości liter;
  • kształceniem wiary we własne możliwości;
  • usprawnianiem motoryki dużej i małej;
  • pobudzenie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia nauki w szkole;
  • pomocą rodzicom w odpowiedniej interpretacji zachowań dziecka i prawidłowej na nie reakcji;
  • zapobieganiem ewentualnym przyszłym niepowodzeniom dziecka w nauce szkolnej;
  • przygotowaniem dziecka do kontynuacji nauki na wyższym poziomie edukacyjnym.

Do każdego dziecka jest opracowany indywidualny program terapeutyczny, który zawiera wytyczne zawarte w opinii z poradni oraz indywidualne trudności danego dziecka.

W realizacji programu wykorzystujemy elementy następujących metod i technik terapeutycznych:

  • metody: słowna, oglądowa, praktyczna, problemowa;
  • Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz;
  • Ruch Rozwijający W. Sherborne;
  • Edukacja przez ruch – D. Dziamskiej;
  • Dziecięca matematyka E. Gruszczyk-Kolczyńskiej;
  • Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową ręki;
  • Elementy ćwiczeń relaksacyjnych;
  • Pedagogika zabawy (zabawy tematyczne, fundamentalne).