Aktualności

Aktualności

Zakończenie roku

Niedawno spotkaliśmy się, by podsumować mijający rok szkolny. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy sprawili, że był taki wyjątkowy. Wspaniałym dzieciakom, niesamowitym nauczycielom i najlepszym na świecie rodzicom. Odpoczywajcie i ładujcie akumulatory na kolejny semestr. Wszystkim życzymy cudownych wakacji.

Wolności. Trop! – gra miejska na Noc Kultury

Zapraszamy do udziału w naszej fabularnej grze miejskiej, tematycznie związanej z postaciami i wydarzeniami z okresu niepodległej Polski. Uczestnicy w grupach, posługując się mapami oraz mobilnymi wskazówkami, będą mogli stawić czoła kolejnym czekającym ich wyzwaniom.

Zobacz więcej »

O szkole

O szkole

Jesteśmy małą innowacyjną szkołą, tworzoną przez grupę pasjonatów edukacji. Mówimy światu TAK i wierzymy, że wspólnie można zrobić wiele, by zmienić go na lepsze. Powstaliśmy w 1990 r. z potrzeby zbudowania środowiska sprzyjającego harmonijnemu rozwojowi dziecka i młodego człowieka.

Pragniemy wspierać dzieci w budowaniu poczucia własnej wartości. Chcemy, by czuły się bezpiecznie w naszej szkole. Szanujemy ich oczekiwania, problemy, ich indywidualność i odmienność. Zachęcamy do odkrywania własnej tożsamości i odnajdywania własnych talentów. Wierzymy, że dzięki temu, kiedy dorosną, ich życie będzie bogate w możliwości do uczynienia go szczęśliwym.

INSPIRUJEMY DO NAUKI

Nasza edukacja łączy przekazywanie wiedzy z nauką o tym, jak skutecznie zdobywać ją samemu, nowoczesne trendy z szacunkiem dla tego, co cenne z przeszłości, przyjemne metody aktywne i żmudny trening.

TWORZYMY RELACJE

Dzieci potrzebują bezwarunkowej miłości. Świadomi roli, jaką w wychowaniu pełni Rodzina, chcemy ją wspierać wszędzie tam, gdzie to jest możliwe. Wychowujemy dzieci w taki sposób, by znały wartość rzeczy, a nie ich cenę.

DZIAŁAMY

Zawsze jest coś, co można zrobić, żeby świat był lepszy, piękniejszy i bardziej radosny. Zamiast uczyć się jedynie na wymyślonych problemach, staramy się rozwiązywać również te realne. Jest ich wystarczająco wiele.

Zobacz więcej »

Order Uœmiechu dla Ireny Sendlerowej

Irena Sendlerowa

Szkoła TAK istnieje od 1990 r. Przez dwadzieścia lat nie nadawaliśmy szkole imienia. Uważaliśmy, ze musi upłynąć wiele czasu, zanim zasłużymy na to, by w nazwie szkoły pojawił się patron. Chcieliśmy też być pewni, że będzie to postać ważna dla wszystkich – uczniów, rodziców, nauczycieli. Kiedy w dwudziestym roku naszego istnienia, podczas rady pedagogicznej, padła propozycja, by nadać szkole imię Ireny Sendlerowej, nie mieliśmy wątpliwości, że to na tę Patronkę czekaliśmy tak długo.

Biografia »

Nauczyciele to jeden z naszych największych skarbów. Stanowią niepowtarzalną mieszankę doświadczenia i młodzieńczej energii. Wzajemnie się inspirują i edukują. Ciągle zaskakują nas nowymi pomysłami, wprowadzając ożywczy ferment do murów naszej szkoły.

Nasi nauczyciele, by sprostać wysokim wymaganiom , jakie stawiają przed nimi nasze dzieci, ciągle rozwijają swój warsztat. Jednym z rozwiązań wspomagających ten proces jest Akademia Nauczyciela TAK, w ramach której chętni nauczyciele biorą co roku udział w serii szkoleń specjalistycznych oraz zaprojektowanej specjalnie na nasze potrzeby Szkole Trenerów Kompetencji Społecznych.

Poznaj nauczycieli » Poznaj dyrekcję »

Zależy nam na tym, by dzieciaki w szkole czuły się jak w domu. By miały przestrzeń do wspólnej zabawy i nauki, ale również - jeśli tego potrzebują - by mogły się zrelaksować i wyciszyć.

Przestrzenie klasowe podzieliśmy na strefy dopasowane do różnych aktywności, które uważamy za pożądane w grupie klasowej. Strefę nauki indywidualnej bardzo szybko możemy zamienić na strefę współpracy. Dzięki temu ustawienie ławek nie determinuje sposobu prowadzenia lekcji przez nauczyciela. W salach znajdują się również strefy relaksu i tematyczne kąciki. 

Edukacja na TAK

Edukacja na TAK

Troska o dobre relacje w szkole przekłada się na atmosferę, w której ludzie czują się bezpiecznie. Kiedy dziecko wie, że jest kochane i niezagrożone, samo z siebie zaczyna odkrywać otaczający je świat. Tak rozpoczyna się jego nauka. Jako szkoła pragniemy, by uczenie się jak najdłużej pozostało formą odkrywania i dobrą zabawą.

Dlatego w codziennej pracy stosujemy rozwiązania, dzięki którym ludzie czują się u nas dobrze:
  • preferujemy współpracę zamiast rywalizacji;
  • wolimy informację zwrotną ponad ocenianie;
  • zachęcamy nauczycieli, by byli autentyczni i nie udawali niczego przed dziećmi;
  • tworzymy przyjazne miejsce pracy, co procentuje miejscem przyjaznym nauce;
  • jesteśmy gotowi, by wspierać rodziców w trudnej sztuce wychowania dzieci;
  • tworzymy przestrzenie, dzięki którym wszyscy mogą mieć wpływ na funkcjonowanie szkoły;

Uczenie się zawsze wymaga aktywności po stronie uczącego się. Dlatego chcemy tworzyć stymulujące środowisko edukacyjne, w którym dzieci chętnie wykonują powierzone im zadnia. Tak rozumiemy uczenie się zgodne z naszą ludzką naturą. Zachęcamy naszych nauczycieli, by:

  • poszukiwali motywacji wewnętrznej uczniów zamiast odwoływania się do systemu kar i nagród;
  • zawsze odwoływali się do ciekawości uczniów;
  • częściej zadawali pytania i zachęcali do poszukiwań, niż udzielali gotowych odpowiedzi;
  • akceptowali błędy uczniów jako coś naturalnego, bez czego niemożliwe jest uczenie się;
  • wywoływali na swoich zajęciach emocje, zamiast je tonowali;
  • stosowali metody aktywne, zabawowe, jako naturalny sposób zdobywania wiedzy;
  • przygotowywali zajęcia wymagające głębokiego przetworzenia wiedzy przez dzieci;

Jak to się dzieje, że w pewnych okolicznościach uczymy się bez wysiłku, a innym razem przyswajanie nowych informacji przychodzi nam z dużym trudem? Dzięki badaniom nad mózgiem i rozwojowi neurobiologii wiemy już całkiem sporo o tym, jak pomóc naszemu mózgowi, by uczył się wydajniej. Elementy tej wiedzy stosujemy z powodzeniem na naszych lekcjach.

  • preferujemy zajęcia polisensoryczne, czyli takie, które oddziałują na wszystkie zmysły dzieci;
  • bardziej pobudzamy uczniów, niż ich uspokajamy - uważamy, że hałas na zajęciach nie jest niczym złym, jeśli jest związany z emocjami, jakie wywołują zajęcia;
  • nasi nauczyciele wiedzą, jak ważne dla odpowiedniej motywacji dzieci jest wywołanie ciekawości na początku zajęć i stopniowe jego zaspakajanie - w ten sposób możliwe jest utrzymanie koncentracji dzieci przy jednoczesnej żywiołowości zajęć.

W edukacji wczesnoszkolnej nasi nauczyciele nie stawiają dzieciom tradycyjnych ocen. W zamian stosujemy elementy tzw. oceniania kształtującego, które w swej istocie polega na przekazywaniu uczniom nienacechowanej emocjonalnie informacji zwrotnej, o tym co już opanowali, a nad czym jeszcze muszą popracować.

OK to kompleksowa metoda edukacyjna, na którą składają się następujące elementy.

  • uczniowie zawsze muszą rozumieć cel zajęć, w których biorą udział;
  • uczniowie wiedzą, na co nauczyciel będzie zwracał uwagę formułując informację zwrotną nt. ich pracy (tzw. nacobezu);
  • częste udzielanie pisemnej informacji zwrotnej przez nauczyciela nt. pracy ucznia na zajęciach;
  • częsta komunikacja nauczyciela z rodzicami w celu wspierania postępu ucznia;
  • pytanie kluczowe na początku zajęć to sposób na zaciekawienie uczniów i zaangażowanie w zajęcia;
  • stosowanie oceny koleżeńskiej lub samooceny pomaga uczniom wziąć odpowiedzialność za własną naukę;

Szkoła TAK współpracuje z Ośrodkiem Wsparcia i Rozwoju „Przystań”. Specjaliści ośrodka udzielają pomocy psychologiczno-pedagogicznej i logopedycznej dzieciom, młodzieży oraz rodzicom.

Ośrodek przygotował ciekawą ofertę zarówno dla dzieci z wszelkiego rodzaju trudnościami, jak i tych szczególnie uzdolnionych. "Przystań" to również dobre miejsce dla dorosłych, którzy chcieliby się doskonalić w byciu dobrym rodzicem. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą ośrodka.

przystan.opole.pl »

Dla rodziców

Dla rodziców
IMG_1535

Aktualnie prowadzimy zapisy przyszłych uczniów do klas pierwszych na rok szkolny 2018/19. Serdecznie zapraszamy do składania wniosków.

 Zasady zapisów »

 Pobierz formularz »

Organizacja zajęć

  • brak dzwonków w klasach 1-3 - nauczyciele sami regulują rytm pracy klasy
  • brak zadań domowych w klasach 1-3 (poza czytaniem lektur)
  • dwoje wychowawców i maksymalnie 20-osobowe klasy
  • bezpieczna przestrzeń szkolna (domofon), przyjazna przestrzeń klasowa (strefa zabawy i strefa nauki) i toalety dostosowane do potrzeb 6-latków
  • ciekawe zajęcia świetlicowe
  • bezpośredni dostęp dzieci do urozmaiconych zajęć dodatkowych (eksperymenty, robotyka, programowanie, ceramika, teatr, szachy, nauka pływania i jazdy na łyżwach)

Założenia

  • rozbudzamy dzieci, zamiast je uciszać
  • zachęcamy do eksperymentowania i wyrażania siebie, ale także uczymy wytrwałości w pracy i szacunku do zasad
  • dajemy przyzwolenie na popełnianie błędów
  • wspieramy, ale nie wyręczamy
  • dajemy dzieciom wolność, ale oczekujemy odpowiedzialności za dokonane wybory
  • wyciągamy konsekwencje, ale nie karzemy za błędy
  • wykorzystujemy znaczenie emocji w procesie przekazywania wiedzy

Metody edukacyjne

  • ocenianie kształtujące - ocena opisowa i skuteczniejsza komunikacja pomiędzy uczniem a nauczycielem - większa motywacja do dalszej nauki
  • edukacja multisensoryczna - nauczyciel wprowadza nowy materiał, uwzględniając wszystkie style uczenia się dzieci; równie ważną rolę odgrywają informacje płynące z wszystkich zmysłów: zapach, faktura, wygląd i smak
  • edutainment - angażujące metody edukacyjne, nauka przez zabawę, grywalizacja - nauka podświadoma
  • wyprawy edukacyjne - edukacja plenerowa,
  • akcent na budowanie trwałych pozytywnych relacji pomiędzy dzieckiem a nauczycielami (nikt nigdy nie nauczył się niczego od osoby, której nie lubi)
  • języki, WF i sztuka z nauczycielem przedmiotowym zamiast wychowawcą

Wzmacnianie kompetencji społecznych

  • uczymy do samodzielności
  • promujemy współpracę zamiast rywalizacji (praca w grupach, projekty, Odyseja Umysłu)
  • rozwijamy inteligencję emocjonalną poprzez udział w projektach społecznych Towarzystwa i wolontariat

Opieka specjalistów

  • diagnoza gotowości szkolnej dziecka na starcie, określenie mocnych stron i deficytów dziecka
  • pełnowymiarowe wsparcie psychologa, pedagoga i logopedy w ciągu całej edukacji szkolnej
  • stała współpraca szkoły z rodzicami w zakresie rozwoju dziecka

Na początku lat 90. nauczyciele Szkoły TAK zebrali się pewnego dnia i postanowili, że spróbują przypomnieć sobie, co czuli, będąc dziećmi. Co sprawiało im radość, co powodowało, że cierpieli? W wyniku tego powstały „Prośby do dorosłych”, zapisane przez nauczycieli Szkoły TAK: w imieniu dzieci, którymi byli, w imieniu dzieci, które uczą.

W 2017 r. w ramach Tygodnia Praw Dziecka w naszej szkole wspólnie z dziećmi wzięliśmy na warsztat te prośby oraz utwór „List dziecka do rodzica” Janusza Korczaka. W efekcie tej pogłębionej analizy powstała cała seria filmów pt. „Naucz się słuchać, a nie tylko słyszeć”.

Prośby do dorosłych AD 1991

  1. Nie zostawiaj mnie samego, kiedy się boję.
  2. Posiedź przy mnie wieczorem.
  3. Nie mów „bo tak”, „bo ja tak chcę", „bo tak ma być” – wytłumacz mi, dlaczego.
  4. Pozwól mi nie jeść tego, czego nie lubię.
  5. Odpowiadaj na moje pytania.
  6. Uszanuj moje tajemnice.
  7. Pozwól mi na posiadanie tajemnic, których nie poznasz.
  8. Pozwól mi wybierać przyjaciół i zapraszać ich do domu.
  9. Pozwól mi urządzić mój pokój tak, jak chcę.
  10. Przytulaj mnie często.
  11. Nie trzymaj się sztywno wszystkich reguł, pozwól czasem na coś szczególnego.
  12. Pozwól mi uczyć się w moim własnym tempie.
  13. Pozwól mi popełniać błędy, pomyłki.
  14. Przyznaj, że i ja mam czasem prawo do złości i gniewu.
  15. Nie karz mnie zbyt surowo.
  16. Nie wyładowuj na mnie swojej złości.
  17. Ty także miej odwagę przyznać się do błędu.
  18. Przepraszaj mnie, jeśli zrobisz coś złego.
  19. Nie wciągaj mnie w sprawy dorosłych.
  20. Pozwól mi być sobą.
  21. Pozwól mi wybrać własną drogę.
Dane do przelewu

Czesne

Towarzystwo Alternatywnego Kształcenia

ul. Barlickiego 5

45-082 Opole

Nr konta bankowego: 39 1050 1504 1000 0023 5556 6189

Wyżywienie i basen

Szkoła Podstawowa TAK im. Ireny Sendlerowej

ul. Barlickiego 5

45-082 Opole

Nr konta bankowego: 90 1050 1504 1000 0022 5280 3859

Poniżej znajdą państwo kompletną listę opłat, z którymi wiąże się uczęszczanie dziecka do Szkoły Podstawowej TAK. Od lat oferujemy duże zniżki dla rodzin, które zapisują do nas więcej niż 1 dziecko.

Czesne

Czesne jest płatne przez 10 miesięcy w roku (od września do czerwca) z miesięczną ratą na poziomie:

  • pierwsze dziecko: 694 zł miesięcznie,
  • drugie dziecko: 520, 50 zł miesięcznie,
  • trzecie dziecko: 347 zł miesięcznie,
  • czwarte dziecko: 173, 50 zł

Przy opłacie czesnego za cały rok z góry – 3% zniżki. Przy opłacie czesnego za semestr z góry – 2% zniżki.

Wpisowe

  • pierwsze dziecko: równowartość dwukrotnego czesnego
  • drugie dziecko: równowartość jednokrotnego czesnego

Wpisowe obowiązuje na cały okres kształcenia w SP TAK.

Zajęcia dodatkowe

Obecnie w ramach czesnego mogą Państwo bezpłatnie* zapisać dziecko na większość zajęć dodatkowych z naszej oferty (jeśli nie pokrywa się ich termin). Dodatkowo płatne są:

  • zajęcia na basenie – 290 zł za semestr,
  • zajęcia z ceramiki - 50 zł na rok,
  • eksperymenty - 50 zł na rok,
  • scrapbooking (kurs zaawansowany dla klas 4-6) - 100 zł na rok,
  • kółko kulinarne - 70 zł na rok.

Ponadto w naszej ofercie znajdują się również zajęcia realizowane przez zewnętrzne firmy. Ich ceny są ustalane niezależnie od nas, ale dla naszych uczniów są przewidziane zniżki, a zajęcia odbywają się na terenie szkoły:

*Zastrzegamy sobie prawo do zmiany cennika zajęć dodatkowych na początku każdego roku szkolnego.

Obiady

Opłata za obiad wynosi 11 zł za dzień. Można zamówić samą zupę za 3 zł lub drugie danie za 8 zł.

53. ciekawe lekcje-1

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami, dotyczącymi codziennego funkcjonowania szkoły.

Znajdą tu Państwo aktualne informacje, dzięki którym łatwiej będzie się Państwu zorientować w tym, jak funkcjonuje szkoła na co dzień. Pozwolą one Państwu również być na bieżąco z wprowadzanymi przez nas zmianami i planowanymi wydarzeniami.

Organizacja dnia » Wycieczki »

Biblioteka » Kalendarz » Podręczniki »

Szkolne dokumenty » Plan zajęć dodatkowych »

W Szkole TAK uważamy, że egzaminy końcowe to zaledwie jedno z wielu wyzwań, do których powinniśmy przygotowywać naszych uczniów. Nie dajemy się zwariować na ich punkcie, zdając sobie sprawę z faktu, że człowiek dobrze przygotowany do egzaminu, to nie to samo, co człowiek dobrze przygotowany do życia.

Egzaminy nie sprawdzają poziomu kompetencji społecznych naszych uczniów. Nie mierzą też ich twórczego podejścia do rozwiązywania problemów (kreatywności) i wysokiej gotowości do podejmowania działań (aktywności społecznej). A na rozwój m.in. tych umiejętności naszych uczniów poświęcamy codziennie bardzo dużo czasu. Tylko dlatego, że uważamy te rzeczy za ważne dla ich przyszłego funkcjonowania w społeczeństwie. Nie oferujemy rodzicom kursu przygotowawczego do egzaminów końcowych i nigdy nie będziemy tego robić. Zdajemy sobie sprawę, że dzieci do prawidłowego rozwoju potrzebują wiele więcej i staramy się im to zapewniać. I tym bardziej cieszy nas fakt, że nasze dzieciaki tak świetnie radzą sobie co roku także z tym – zapewne nie najważniejszym – wyzwaniem.

Wyniki z poprzednich lat »

Projekty

Projekty
Zobacz więcej »

Zajęcia dodatkowe

Zajęcia dodatkowe
Zobacz więcej »