Aktualności

Aktualności

Św. Mikołaj na łyżwach

Dzisiaj nasze przedszkolaki miały niespodziewanego gościa. Podczas zajęć na lodowisku niespodziewanie pojawił się Św. Mikołaj, który chwilę wcześniej wylądował swymi saniami na dachu TOROPOLU.

IMG_2391

Światowy Dzień Pluszowego Misia

Dzisiaj obchodziliśmy w naszym przedszkolu Światowy Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji w przedszkolu zjawił się jeden z najbardziej znanych misiów: Kubuś Puchatek, który zaprosił dzieci do wspólnej zabawy.

IMG_0973
Zobacz więcej »

O nas

O nas

Uważamy kreatywność dzieciaków za ich największy skarb, dlatego tworzymy przedszkole, które przede wszystkim sprzyja twórczemu rozwojowi dziecka.

Zwiedzamy świat, poznajemy nowych ludzi, uczymy się bawiąc. Wprowadzamy ciekawe rozwiązania pedagogiczne, sprzyjające harmonijnemu rozwojowi naszych przedszkolaków.

Nasze przedszkole powstało w 2011 r., jako efekt ponad 20-letnich doświadczeń Towarzystwa Alternatywnego Kształcenia, związanych z edukacją i wychowaniem dzieci. Podczas tworzenia Przedszkola TAK wyznaczyliśmy sobie kilka kluczowych wartości, które funkcjonują jako drogowskazy w naszej codziennej pracy.

1. Wierzymy w wartość beztroskiego dzieciństwa

Kreatywny rozwój Twojego dziecka może odbywać się jedynie w spokoju i harmonii z otoczeniem. Zbytnie obciążenie dziecka obowiązkami, presja na szybkie zdobywanie nowych kompetencji rodzi w dziecku stres. Jesteśmy przedszkolem, które respektuje prawo dziecka do szczęśliwego dzieciństwa. Od czasu do czasu pozwalamy dzieciom się ponudzić. Kładziemy nacisk na rozwój kompetencji naszych podopiecznych, ale nigdy kosztem ich kreatywności.

2. Popełnianie błędów to naturalny element edukacji

Karanie za błędy powoduje, że dziecko zamiast próbować coraz to nowych rozwiązań, zaczyna unikać podejmowania działań ryzykownych, czyli takich za które może spotkać je kara. Ponadto badania pokazują, że uczymy się więcej w sytuacji kiedy nam się coś nie uda, niż w sytuacji kiedy odnosimy sukces. Dlatego rozwijamy kompetencje naszych przedszkolaków poprzez wspólne wyciąganie wniosków z przyczyn ich niepowodzeń. Zamiast karać motywujemy do podejmowania skuteczniejszych działań.

3. Wchodzenie w role społeczne rozwija kreatywność

Podczas zabawy inspirujemy naszych przedszkolaków do przebierania się za przeróżne postaci. Dzieciaki wchodzą w ten sposób w role i uczą się zasad społecznych. Rozwija się ich empatia. Posiadamy szeroki wachlarz strojów i rekwizytów, dzięki którym taka zabawa nigdy nie przestaje być nudna. Badania pokazują, że przedszkolaki, które spędzają dużo czasu na przebieranych grach fabularnych są dużo bardziej kreatywne.

4. Dziecięca zabawa powinna mieć otwarty charakter

Oznacza to, że nie oczekujemy od dzieci jakiegoś konkretnego efektu końcowego ich zabawy. Pozwalamy im tworzyć cokolwiek mogą sobie wyobrazić. Nie każemy rysować domku z obrazka, czy zbudować pojazdu według instrukcji, jeśli radzą sobie dobrze bez tego. Potrafimy docenić ich zwariowane pomysły i niestandardowe połączenia. Dzięki temu każda zabawa prowadzi nas do zupełnie nowych doświadczeń i rozwiązań.

Na co dzień aktywnie uczestniczymy w ogólnopolskich akcjach: Cała Polska czyta dzieciom, Zdrowy Przedszkolak, Dzieciństwo bez próchnicy, Akademia Misia Haribo, Przyjaciele Natury, Akademia Aquafresh. Oprócz tego wdrażamy nasze autorskie programy edukacyjne.

Przedszkolaki zwiedzają świat

W Przedszkolu TAK nie ma miejsca na nudę. Uważamy, że dzieci potrzebują stabilizacji i porządku w takim samym stopniu, jak potrzebują różnorodności. Dlatego często zabieramy nasze dzieciaki w różne ciekawe miejsca. I to nie tylko na plac zabaw. Czy to u weterynarza, czy w rozgłośni radiowej, przedszkolaki natrafiają na zupełnie nowe sytuacje. Uczą się jak sobie z nimi radzić, otwierają się na nowości. Zyskują samodzielność i większą pewność siebie.

IMG_6253
Dziecięca radość odkrywania

Dziecko uczy się najefektywniej, gdy nauka sprawia mu radość. Nasz program edukacji przedszkolnej uwzględnia ten aspekt. Wykorzystujemy naturalną potrzebę dzieciaków do zadawania pytań i eksperymentowania. Uczymy się głównie przez zabawę. Unikamy nadmiernego obciążania dzieci nauką, żeby nie zniszczyć ich wrodoznej potrzeby zdobywania wiedzy o otaczającej je rzeczywistości. Wiemy, że dziecko, które chce się uczyć, rozwija się szybciej, niż takie, które musi to robić.

Nauczyciele to jeden z naszych największych skarbów. Stanowią niepowtarzalną mieszankę doświadczenia i młodzieńczej energii. Wzajemnie się inspirują i edukują. Ciągle zaskakują nas nowymi pomysłami, wprowadzając ożywczy ferment do murów naszego przedszkola.

Nasi przedszkolni nauczyciele, by sprostać wysokim wymaganiom, jakie przed nimi stawiamy, muszą ciągle rozwijać swój warsztat.

Jednym z rozwiązań wspomagających ten proces jest Akademia Nauczyciela TAK, w ramach której organizujemy szkolenia dla nauczycieli z wybranej tematyki. W ten sposób pragniemy wspierać rozwój zawodowy naszych pracowników i wpływać na jego kierunek. Uważamy, że jakość edukacji ciągle można zwiększać. Jednak trudno tego dokonać bez zapewnienia swoim pracownikom dostępu do szkoleń. Pilnie obserwujemy szybko rozwijający się rynek nowych rozwiązań edukacyjnych. Wybieramy rozwiązania, które warto zaimplementować w naszym przedszkolu. I za pomocą naszej Akademii skutecznie je wdrażamy.

 

Edukacja włączająca

Edukacja włączająca

Przedszkole TAK pragnie stać się miejscem, gdzie będą mogły bawić się i uczyć nie tylko dzieci w pełni sprawne, ale również takie, które potrzebują pomocy i wspierania rozwoju. Uważamy, że taka koegzystencja przyniesie korzyści wszystkim dzieciakom.

Dlatego też przez cały czas podejmujemy działania, aby nie tylko włączyć dzieci z autyzmem lub pokrewnymi zaburzeniami rozwoju do grupy rówieśniczej, ale również dostosować otoczenie, metody pracy i warunki do potrzeb wszystkich dzieci.
 

Koncepcja edukacji włączającej wychodzi z założenia, że wszystkie dzieci mają prawo uczyć się w placówkach ogólnodostępnych, rozwijając poczucie pełnej przynależności do zbiorowości przedszkolnej i szkolnej.

Jednakże to nie dziecko należy zmieniać i przystosowywać do systemu edukacji, ale to sam system i środowisko powinny wychodzić naprzeciw indywidualnym potrzebom wszystkich dzieci. Włączanie nie oznacza więc asymilacji, czyli podciągania wszystkich dzieci do jednego wzorca. Podstawową zasadą edukacji włączającej powinna być elastyczność, tzn. uznanie, że dzieci mogą uczyć się w różnym tempie, a zadaniem nauczyciela jest wspieranie ich nauki w sposób dostosowany do ich zróżnicowanych potrzeb, uzdolnień i tempa rozwoju. Naszym zdaniem to założenie powinno leżeć u podstaw jakiejkolwiek edukacji. Także inne rozwiązania zawierające się w koncepcji edukacji włączającej z korzyścią wpływają na rozwój wszystkich dzieci, nie tylko tych potrzebujących większego wsparcia.

Podczas wakacyjnej przerwy przearanżowaliśmy naszą przedszkolną przestrzeń. Zmiany poszły w kierunku ograniczenia ilości bodźców, które mogłyby rozpraszać uwagę naszych przedszkolaków.

Postawiliśmy na minimalizm w aranżacji naszych wnętrz. Zrezygnowaliśmy z większości ozdób, pochowaliśmy zabawki, uporządkowaliśmy sposób komunikacji za pomocą naszych tablic informacyjnych. Zakupiliśmy nowe jednokolorowe dywany. Częściowo zmieniliśmy kolorystykę ścian i wyposażenia. Powiększyliśmy również swoją powierzchnię o kolejną salę. To umożliwiło nam podzielenie naszych przedszkolaków na 3 grupy: Żabki, Biedronki i Pszczółki.

Postanowiliśmy wspomóc naszą komunikację z dziećmi, wprowadzając piktogramy, czyli obrazkowe odpowiedniki konkretnych słów. Uczymy je także uproszczonego języka migowego.

 

Piktogramy, czyli komunikacja obrazkowa

Codziennie w każdej grupie wspólnie z przedszkolakami układamy piktogramowy plan dnia. Dzieci mają do niego dostęp przez cały dzień, dzięki temu wiedzą, co tego dnia ich czeka i w jakiej kolejności. W ten sposób wprowadzamy do opartego na „tu i teraz” życia małych dzieci porządek i przewidywalność, co przekłada się na ich wysokie poczucie bezpieczeństwa, stymuluje ich samodzielność i obowiązkowość.

Makaton, czyli komunikacja oparta o gesty

Makaton stanowi idealne wsparcie dla piktogramów. Każdy nowy komunikat przedstawiony w formie graficznej podpieramy zawsze gestem. Gesty mają taki rodzaj przewagi nad komunikacją obrazkową, że zawsze są dostępne. Dlatego co tydzień dzieci z Przedszkola TAK uczą się 3 słów/gestów w języku migowym z danej kategorii, np: zabawki, dom, jedzenie, rośliny, zwierzęta.

IMG_3122  

Koncepcja edukacji włączającej to dla nas jedna z wielu dróg do uczynienia oferowanej przez nas edukacji przedszkolnej jeszcze skuteczniejszą.

Dopiero rozpoczynamy podróż w tym kierunku i czeka nas jeszcze trochę pracy, żeby w pełni urzeczywistnić idee tej koncepcji. Jesteśmy jednak głęboko przekonani, że warto podjąć ten wysiłek. Oto niektóre korzyści płynące z realizacji postulatów tej koncepcji w placówce przedszkolnej:
  • nastawienie na indywidualne podejście do każdego dziecka i znalezienie odpowiednich środków i metod na realizację jego potrzeb,
  • rozwijanie w dzieciach wzajemnego szacunku do siebie, tolerancji i zrozumienia dla inności tzn. odmiennych zachowań, atutów, słabości,
  • zabawa oraz nauka w przejrzystej i estetycznej przestrzeni, która nie przytłacza i nie męczy dojrzewającego układu nerwowego dziecka.

Dla rodziców

Dla rodziców

Prowadzimy zapisy do Przedszkola TAK przez cały rok w miarę posiadanych miejsc,

z uwzględnieniem tradycyjnego marcowego naboru w przedszkolach opolskich.

Obecnie posiadamy kilka miejsc we wszystkich grupach wiekowych. Jeśli chcą Państwo zapisać dziecko do naszego przedszkola, prosimy o pobranie Karty zgłoszenia dziecka i złożenie jej wypełnionej w sekretariacie Zespołu Szkół TAK im. Ireny Sendlerowej przy ulicy Barlickiego 5 (na parterze). Pierwszeństwo mają dzieci uczęszczające do przedszkola i ich rodzeństwa.

 
Pobierz KARTĘ ZGŁOSZENIA DZIECKA »   

Warunkiem przyjęcia dziecka do przedszkola jest wpłata wpisowego w wysokości 300 zł.

Czesne wynosi 526 zł miesięcznie.

Opłata za posiłki – śniadanie, obiad, podwieczorek – wynosi 11 zł za dzień, czyli około 200 zł miesięcznie.

W ramach czesnego gwarantujemy udział przedszkolaków w większości zajęć dodatkowych. Dodatkowo płatne są jedynie zajęcia na basenie, zajęcia szachowe i język hiszpański.

Dane do przelewu

Nr konta bankowego:  39 1050 1504 1000 0023 5556 6189.

Adres: Przedszkole TAK, ul. Barlickiego 5, 45-082 Opole.

W tytule prosimy wpisać: ,,Przedszkole TAK”.

IMG_3200

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami, dotyczącymi codziennego funkcjonowania przedszkola.

Znajdą tu Państwo aktualne informacje, dzięki którym łatwiej będzie się Państwu zorientować w tym, jak funkcjonuje przedszkole na co dzień. Pozwolą one Państwu również być na bieżąco z wprowadzanymi przez nas zmianami i planowanymi wydarzeniami.

 
ZOBACZ INFORMACJE »   

Zajęcia dodatkowe

Zajęcia dodatkowe
Zobacz więcej »